40 JAAR RESULTATEN BOEKEN,

VAN DE VBM E61-GROEP TOT HET NIEUWE TS SYSTEEM

Niet elk bedrijf kan zich beroemen op veertig jaar onderzoek, ontwikkeling en succes op hun terrein. Sinds 1976 ontwerpt, produceert en verkoopt VBM wereldwijd espressomachines, gewaardeerd door generaties barista’s, confiseurs, en eigenaars van cafés, restaurants en hotels.

12 JANUARI 1976

UIT DE INTUÏTIE VAN VALENTE ONTSTOND VBM

Het ontwerpen van de 1961 was een continu proces dat al lang geleden plaatsvond. De doelstelling was een moderne vormgeving te geven aan de zetgroep, maar met behoud van de originele en onderscheidende kenmerken die refereren naar het sterke verleden. Het gebruik van staal is een kenmerk van alle VBM 1961 modellen, een kunst, meer dan een techniek, dat VBM bewaart sinds haar oprichting: het resultaat is een strak modern design, zacht vintage. Esthetisch zo aantrekkelijk dat de zetgroep, stoom en wateruitgifte goed zichtbaar en met trots aan de buitenzijde van de machine gezien mag worden. Tijdloze charme & perfectie aaneengesmeed.

DE JAREN TACHTIG

DE EERSTE TRANSFORMATIE

Eind jaren zeventig brengt het laboratorium van VBM de eerste modellen in grote aantallen uit: Domobar en P1 trekken zo veel aandacht op de markt dat Faema in 1983 een aandeel verwerft in het kapitaal van de concurrent.

In 1985 beleeft het bedrijf de eerste belangrijke transformatie met de komst van een nieuwe meerderheidsaandeelhouder, Pietro Osnato. Hij introduceert een marktgerichte strategie en concentreert zich op pragmatische groei.

VBM ontwikkelt zich van commercieel laboratorium tot commercieel bedrijf. Zo worden de Dosatronic-modellen geboren, de eerste elektronische Replica en de vernieuwde Domobar Super, een model dat al in 1979 is ontwikkeld en al bijna een decennium eerder anticipeerde op de vraag van de markt.

DE JAREN NEGENTIG EN DE BEGINJAREN VAN DE 21E EEUW

VOLWASSEN

Het bedrijf ontwikkelt zich internationaal, verstevigt zijn positie op de Noord-Europese markten en verovert een belangrijk aandeel in de Spaanse en Portugese markt.
Het nieuwe millennium, met de hernieuwbare energie van het internet en het ‘global village’-model, brengt een nieuwe generatie managers aan het roer van het bedrijf. Gepassioneerd en goed voorbereid introduceren ze uiterste controle en zorg in het ontwerpproces van de producten, in lijn met de nieuwe vereisten voor de inrichting van openbare ruimten. Zo worden de modellen Cube en R-Evolution ontwikkeld, evenals Lollo, een juweeltje dat geweldige technologie biedt in kleiner verband, met lagere hoeveelheden koffie. De historische modellen Replica en Domobar worden vernieuwd, daarbij profiterend van steeds mooiere esthetische afwerking.

Vandaag

DE REVOLUTIE

2015 is het jaar van de grote productie van VBM, met de lancering van twee nieuwe lijnen: de VBM 1961, gekenmerkt door de ‘vintage look’ en de splinternieuwe VBM Tecnique, met daarin een compleet nieuw ontworpen extractiegroep – opnieuw een stap verder dan de concurrentie.

Gedreven door passie en met een nieuwe, grensverleggende aanpak, nadert VBM in 2016 zijn 40e verjaardag en biedt, om het hart van elke barista te veroveren, meer geavanceerde, intuïtieve kwaliteitsproducten die anticiperen op en voldoen aan de wensen en eisen van alle barista’s om hun eigen creativiteit de vrije loop te laten, met uitstekende resultaten en zo weinig mogelijk inspanning.

VBM jaren

Pin It on Pinterest

Share This